woensdag 10 maart 2010

"11 minuten"

Zonet naar een prachtige en zeer indrukwekkende toneelvoorstelling geweest."11 minuten" van het NNT naar een boek van Paulo Coelho. Een avond waarin ik mee ben genomen in een verhaal over prostitutie en waarin ik gelachen heb, tot tranens toe ontroerd ben geweest, me onhandig heb gevoeld en me intens gelukkig heb gevoeld met het leven dat ik leef. Wat is het toch bijzonder om mensen live voor je op het toneel zo al hun talent en hartstocht in hun spel te zien leggen. Of als het muziek is in hun muziek, of bij ballet in hun dans. Vooral de hoofdrolspeelster raakte me enorm in hoe zij daar met hart en ziel overtuigd stond te spelen en ik daar getuige van mocht zijn. Sterker nog, doordat ik (en de rest van de zaal) daar zat, kon zij tot deze performance komen. Alles wat ze speelde was direct voelbaar en zij ging er helemaal voor staan, ze hield zich niet in, alles mocht er zijn. Ik ben dankbaar dat ik daar bij aanwezig heb mogen zijn en dat ze dit aan mij heeft laten zien.

Avelien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten