donderdag 3 januari 2013

Je kunt altijd opnieuw beginnen!

Nieuwsbrief december 2012

Het nieuwe jaar staat voor de deur en ik heb er zin in. Ik houd altijd enorm van de energie van een nieuw begin. Terugkijkend op wat er achter je ligt en wat geweest is, kun je meenemen wat je geleerd hebt en je openen voor een nieuwe ruimte. Alles is nog mogelijk en ondanks dat je niet weet wat er op je pad gaat komen (en dat weet je ook echt niet, zelfs als je al wel allerlei ideeën hebt over wat je van plan bent te gaan doen) kun je wel vanuit je zelf een intentie maken over wat voor jou op dat moment belangrijk is. Wat is er voor jou aan de beurt en waar wil jij naar toe reizen? Op die manier sta je zelf aan het roer en zelfs als de zee ruig en onvoorspelbaar wordt, het leven onverwachte wendingen aanbrengt, weet jij waar jij naar op weg bent.

In het klein doe ik dit elke dag door meteen bij het opstaan te beginnen met de oefening in Zelfherinnering. Een oefening die me helpt om vanuit mezelf te beginnen met mijn dag in plaats van dat de dag met mij begint. Ik merk het ook altijd meteen als ik het een keer niet doe. Dan ben ik als het ware de speelbal van de gebeurtenissen en heb ik geen richting van binnenuit maar reageer ik op de dingen die op me afkomen. Als ik wel weet waar het voor mij die dag over gaat, helpt me dat om iedere keer vanuit mezelf te kunnen besluiten hoe ik om wil gaan met de dingen die op me af komen. Dit is een groot verschil!

Weet jij al wat je wil? Als je daar graag hulp bij wilt dan bied ik je ook het komende jaar weer op verschillende manieren de gelegenheid om je zelf te herinneren en te kijken wat de stap is die jij wilt zetten en wat je daar bij nodig hebt. Wil je bijvoorbeeld als vrouw (of ken je een vrouw) genieten van je levenslust en jouw eigen manier van vrouwelijkheid ontdekken dan ben je van harte welkom bij de workshop “Je Lust en je Leven” die ik elke twee maanden in Utrecht aanbied. Zondag 27 januari is de eerstvolgende keer. Kijk hieronder voor de rest van mijn aanbod. Ik zie er naar uit je in dit nieuwe jaar te ontmoeten en wens je alvast een vreugdevolle start van 2013!

Een harte groet, Avelien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten