maandag 19 november 2012

Vijftig Tinten

Ja, ook ik ben ze aan het lezen. Ik ben nu in deel drie en ik ben en blijf verrast over het enorme succes van deze boeken. Ik geef het onmiddellijk toe, ook ik lees het met plezier. Het is geen literair hoogstandje, een cliché-verhaal doorspekt met heel veel seks (zoveel dat ik het daar bij deel twee al wel een beetje mee gehad had) en toch heeft het iets verslavends. Je wilt gewoon weten hoe het verder gaat. Zou dat hetzelfde effect als bij soaps zijn?

Wat me vooral ook verbaasd is dat een boek waarin zoveel expliciete seks voorkomt zo populair is en dat het zo’n nieuwe trend in gang zet. De verkoop van seksspeeltjes schiet omhoog en BDSM staat opeens enorm in de belangstelling. Alsof dat het antwoord is voor een spannend en geweldig seksleven. Terwijl het geheim van de aantrekkingskracht van dit boek hem zit in de kracht van de liefde. Zij blijft in alle eerlijkheid trouw aan zichzelf en heeft hem lief zoals hij is, met al zijn vijftig tinten. Deze liefde dringt voor hem volledig onverwacht door zijn muren heen en vraagt van hem om ook eerlijk en open te zijn.

Dat beantwoord aan een groot verlangen dat we allemaal hebben, het verlangen om gezien te worden in wie we werkelijk zijn én om trouw te blijven aan onszelf en te weten dat we geliefd worden om wie we zijn.

Om je levenslust en je seksuele energie te voelen gaat het dus niet om speeltjes, spannende kleding of welke andere vorm dan ook. Het antwoord ligt nooit buiten jezelf maar altijd in jezelf. Ook hierbij. Het gaat erom te ontdekken waar jij plezier aan beleeft, om smaak te krijgen van jouw manier van vrouwelijkheid (of mannelijkheid) en daarin gezien te worden.

Ben jij benieuwd hoe dat er voor jou uitziet? Dan ben je van harte welkom bij de workshop “Je Lust en je Leven”, een bevrijdende dag voor vrouwen waarin je geniet van je levenslust. Kijk voor meer informatie op ww.delevensgenieter.nl

Een speelse groet, Avelien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten