vrijdag 19 oktober 2012

Het ontluiken van de sensuele vrouw

Nieuwsbrief oktober 2012

Onlangs heb ik een nieuw woord geleerd: succulent. Ik kwam het tegen in het boek met bovenstaande titel en het betekent zoiets als: “sappig en stevig, vol van levenskracht, opwindend, energiek”. Saida Désilets schrijft in haar boek: “Onze aangeboren levendigheid heeft een grote aantrekkingskracht; daarvoor hoeven we geen perfect figuur te hebben, jong en slank te zijn of gekleed te gaan volgens de laatste mode. Het enige dat we nodig hebben om als sensuele vrouwen te leven, is onze eigen succulentie te voelen.”

Prachtig gezegd vind ik dat. Omdat het aangeeft dat je zelf je eigen succulentie kunt voelen, los van de omstandigheden. Terwijl we over het algemeen geneigd zijn om het ervaren van onze aantrekkelijkheid en sensualiteit buiten onszelf te zoeken. Dat iets of iemand anders onze seksuele energie wakker moet roepen. Wat ik ook mooi vind aan het citaat is dat ze aangeeft dat iedereen een aangeboren levendigheid en sensualiteit heeft. Ieder op zijn eigen unieke manier. De uitdaging zit er in om te ontdekken hoe jouw sensualiteit er uit ziet. Los van alle beelden die daarover bestaan. Want het is voor iedere vrouw verschillend.

Je lichaam weet hoe jouw sensualiteit er uit ziet, waar ze van opbloeit en waar ze behoefte aan heeft. Door jezelf met je lichaam te verbinden en subtiel te gaan luisteren naar de signalen die je lichaam je geeft kun je de zachte kracht van je eigen vrouwelijkheid gaan ervaren.

Tijdens mijn workshop “Je Lust en je Leven” krijg je daar uitgebreid de tijd voor en is er veel vrije ruimte om de smaak van jouw manier van vrouwelijkheid te ontdekken. Het is als het ware een dagje flirten met jezelf, plezierig, speels en licht.

Na een geslaagde try-out ga ik deze dag eens per twee maanden aanbieden. De eerste keer is 25 november in Utrecht en er is plaats voor 8 vrouwen. Op mijn site staat meer informatie en een paar ervaringen van deelneemsters aan de try-out.

Ik wens jullie allen een kleurrijke en energieke herfst toe,

Een levendige groet,

Avelien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten