vrijdag 18 januari 2013

De fijngevoeligheid van je huid

Gisteravond heb ik heerlijk gedanst tijdens de eerste les van het nieuwe seizoen van “Energetic dance” waar ik al een paar jaar met veel plezier aan meedoen. De uitnodiging was om te spelen met vertragen en versnellen en zo je eigen ritme te vinden. Tijdens het dansen ging mijn aandacht steeds meer naar mijn huid en alles wat ik daarmee ervaarde. Ik kon gister steeds subtieler contact maken met mijn huid en de lucht om me heen. Mijn dans kwam voort uit deze subtiele gewaarwordingen en ik was verrast over de fijngevoeligheid van mijn huid. Het bracht me bij mijn zachte, vrouwelijke energie en dat bracht me vanochtend weer op allerlei leuke ideeën voor “Je Lust en je Leven” waarin contact maken met je eigen vrouwelijke energie centraal staat.

Want onze huid is ons grootste orgaan en ontzettend gevoelig. Het meeste contact dat je maakt met je omgeving doe je met je huid en je huid reageert daar ook op, bijv met kippenvel, de haren op je armen die recht op gaan staan of rood worden bij ongemak. Maar je huid heeft ook hele subtiele reacties en doordat er zoveel prikkels in onze omgeving zijn, zijn we als het ware een beetje afgestompt hiervoor. Terwijl er zoveel te beleven valt als je je opent voor deze subtiele gewaarwordingen en signalen die je huidoppervlak je geeft. Bijvoorbeeld het zachte tintelen en het aftasten van de lucht en ruimte om je heen. Ik heb er heerlijk mee gedanst en genoten van de sensuele energie die het in mij wakker riep. Als jij dit ook graag eens wilt ervaren ben je van harte welkom bij “Je Lust en je Leven”. Door in je dans te vertragen zal er ruimte komen voor het subtiel luisteren naar je eigen lichaam en het plezier dat je daaraan kunt beleven. Zo kun je op een speelse manier ontdekken hoe jouw vrouwelijkheid al in je lichaam aanwezig is en graag gezien wil worden. Ik nodig je van harte uit voor deze zinnenprikkelende ervaring! Zondag 27 januari in Utrtecht is er nog plaats. Aanmelden kan hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten