woensdag 28 maart 2012

Love is in the air, everywhere I look around!


nieuwsbrief maart

De lente kriebelt. Je ziet het in de natuur en ik voel het ook in mezelf en in de energie van de mensen om me heen. Een levenslustige tinteling die zijn weg naar buiten zoekt, open staat voor nieuwe ervaringen en zin heeft om het leven in zijn volle glorie te omarmen. Het lijkt een nieuw begin maar is in feite het naar buiten komen, en zichtbaar worden, van dat wat in de kiem al lang aanwezig was.

In mijn geval gaat dat over seksualiteit. Dat onderwerp loopt als een soort rode draad door mijn leven en heeft me altijd mateloos geboeid. Tijdens mijn werk bij de Kindertelefoon, toen ik begin 20 was, werd ik me daar van bewust en ben ik me daar ook meer bewust mee bezig gaan houden. Eerst in mijn eigen ontwikkeling en steeds vaker ook in gesprekken met anderen. En nu is het tijd om daar ook in mijn werk mee naar buiten te komen.

Levensvreugde, vitaliteit en seksualiteit zijn nauw met elkaar verbonden. Onze seksuele energie komt uit dezelfde bron als onze levensenergie en als je geniet van je eigen seksuele beleving is dat een directie ingang naar je levensenergie. Toch is het voor veel mensen een beladen onderwerp waar een hoop onvrede en pijn op zit. Het gaat over het meest intieme en kwetsbare deel van jezelf, daar waar je je letterlijk en figuurlijk bloot geeft.

Wat weerhoudt jou om in alle vrijheid te genieten van je eigen seksualiteit? Mag jij schaamteloos genieten van de seksuele levensenergie die er door jou heen stroomt? Waar zitten jouw blokkades en wat hebben die nodig om bevrijd te worden?

Heb je behoefte aan één of meerdere gesprekken om in alle openheid te kijken naar wat jou op dit moment bezighoudt op seksueel gebied? Weet je dan welkom bij mij voor een (individuele) sessie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten