woensdag 17 augustus 2011

If you can’t be with the one you love, love the one you're with


Nieuwsbrief augustus 2011

Vanmorgen ben ik bezig geweest met de uitnodigingen voor mijn verjaardag binnenkort. Op de dag zelf en het weekend erna en ervoor werk ik dus in eerste instantie had ik het gevoel dat er geen echt feest zou zijn dit jaar. Toen besloot ik om het de dag ervoor dan maar in het klein te vieren met alleen mijn ouders en de kinderen. Want het is een doordeweekse dag, het is niet mijn echte verjaardagsdag, veel van mijn vrienden wonen ver weg, mensen werken dan en meer van dat soort beperkende gedachtes. Terwijl ik wel zin heb in een echt feest. Vanmorgen realiseerde ik me opeens dat ik gewoon de mensen uit kan nodigen die ik er graag bij wil hebben. Dat ik er in ieder geval een feestje van kan maken, wie er ook komt. Dus dat heb ik gedaan. Meteen had ik er zin in en vlak daarna was ik opeens het bovenstaande liedje aan het zingen. Het herinnerde me eraan om te genieten van dat wat er wel is in plaats van te treuren om wat er niet is.

Onbewust kijken we in eerste instantie vaak naar de beperkingen, naar ons tekort. Terwijl er veel mogelijk is en het een groot verschil is om op die manier naar de wereld te kijken. Met alles. Zoals Einstein ooit zei: “de belangrijkste keuze die we in het leven maken is of we besluiten dat we in een vijandige wereld leven of dat we in een liefdevolle wereld leven”. Leef je vanuit liefde of vanuit angst, zie je de beperkingen (die er ook altijd zijn), of zie je de mogelijkheden?

Dit is een keuze die je telkens opnieuw kunt maken en ik ben elke keer weer blij als ik me hier van bewust word. De omstandigheden die op mijn pad komen kan ik zelf vaak niet veranderen maar de manier waarop ik er mee omga wel. En daarin kan ik kiezen voor wat liefdevol is, voor datgene waar ik blij van word, waar ik van geniet en wat me vreugde geeft. Als je zelf goed in je vel zit en straalt dan straal je daarmee ook uit naar de ander. “We zijn allemaal een kind van God en we zijn bedoeld om te stralen” schreef Marianne Williamson. Als je zo in het leven staat gebeuren er wonderen en vallen de dingen je toe. Ook als je ze niet verwacht. Zo kreeg ik op mijn uitnodiging meteen een positieve reactie terug van iemand waarvan ik dacht dat die zou moeten werken. Ik zeg: Tijd voor feest!

Een harte groet, Avelien


Geen opmerkingen:

Een reactie posten